top of page
IMG-5015-2.jpg

Alina Golea

Psiholog Clinician. Consilier Dezvoltare Personală.

 

Pentru mine evaluarea psihologică înseamnă mai mult decât încadrarea simptomelor intr-o categorie sau tulburare psihică. Presupune acordarea timpului suficient pentru a observa și a asculta într-un mod empatic dificultățile persoanei, istoricul și stilul ei actual de viață.  

 

În ceea ce privește copiii, evaluarea psihologică presupune crearea unui mediu prietenos și dezvoltarea unei relații terapeutice în care copilul sa se simtă în siguranță pentru a împărtăși experiențele și trăirile lui interioare. 

Pe baza acestei evaluări se pot efectua rapoarte de evaluare pentru tine, pentru a-ți clarifica starea psihică actuală pentru părinți îngrijorați de starea emoțională a copiilor lor, pentru comisia de handicap sau pentru inspectoratul școlar și se pot stabili obiective care se pot lucra în intervenții de scurta durata. 

 

Îmi doresc să fiu un psiholog care să iti ofere un spațiu sigur în care sa te cunoști în profunzime și sa găsești rezolvarea oricărei probleme în interiorul tău. 

Programari: 0743682072

Experieă 

Peste 2000 de ore de experienta in psihologie clinică - evaluări psihologice (adulți și copii) și intervenție psihologică în cadrul cabinetului individual de psihologie ca psiholog clinician și în cadrul Spitalului Clinic De Psihiatrie "Dr. Gheorghe Preda" din Sibiu ca psiholog voluntar.

Studii

Prezent: Formare în psihoterapie experiențială focalizată pe emoții (EFT)

Institutul de Psihoterapie Experiențială Focalizată pe Emoții – IPEFE

București

Finalizat: Master Psihologia Traumei: Evaluare clinică și intervenție terapeutică

​Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București 

București

Finalizat: Licență în Psihologie

Facultatea de Științe Socio-Umane, Universitatea "Lucian Blaga"

Sibiu

Cursuri

Interventia in criza si primul ajutor psihologic

Suportul psihologic de urgenta: principii, asistenta telefonica, asistenta online 

Protocol terapeutic pentru situatii de criza

Suport psihologic al persoanelor afectate de razboiul din Ucraina

Psychological First Aid (The National Traumatic Stress Network)

Attachment vitamins: Interactive Course on Early Childhood Attachment, Stress, and Trauma (The National Traumatic Stress Network)

Identifying Critical Moments and Healing Complex Trauma (The National Traumatic Stress Network)

The Trauma Continuum and Specific Interventions (Trauma Informed Cared Training Center)

Prezentări și lucrări științifice 

Alina GoleaMohamed Amine BensalemLavinia Duică

First published: 06 septembrie 2022 

DOI: 10.26416/Psih.70.3.2022.6981

Abstract

During hospitalization, the discomfort and distress caused by mental disorders as well as the patients’ lack of motivation and interest could amplify, resulting in a limited recovery from an episode of mental illness. According to research, socio-recreational activities in psychiatric hospital wards could improve the clinical outcomes for patients with mental disorders, but too little time is allocated towards implementing them. In this context, a program of socio-recreational activities for patients has been implemented. These activities include fitness, dancing, arts and crafts, painting, baking and group counseling. To investigate the effectiveness of this program, an exploratory study, with a mixed, quantitative and qualitative, design, was implemented. To evaluate the subjective experiences of the patients regarding the socio-recreational activities, they took part in this study, and the level of their intrinsic motivation as a result of participation in activities was assessed using the Intrinsic Motivation Inventory Scale. The results showed positive feedback regarding all activities and a very high level of intrinsic motivation following the activities. Qualitative results: the thematic analysis reveals that the implementation of a socio-recreational activities program in the psychiatric wards favors the development of an active social environment that offers patients the opportunity for development, self-knowledge, relaxation, creation and the improvement of mental and physical health. Quantitative results: there is a significant positive correlation between patient’s perceived competence and their perceived activities’ value and usefulness and the level of effort they make, and a significant negative correlation between perceived pressure to participate and the patients’ interest in the activities, the effort they make, and the perceived value and usefulness of the activities. In conclusion, the results revealed, in all cases and for all activities, a positive feedback from patients and a very high level of intrinsic motivation. 

Golea A., Bensalem A., Duica. L “Activități Socio-recreative în Secția de Psihiatrie - Posibilități și Perspective”

Congresul National de Psihiatrie Editia a XllI-a cu tema "Sanatatea mintala: viziune globala, strategie nationala, aplicatie translationala", 12-15 Iulie, 2021, Cluj Napoca 

Golea A., "Volunteering as a student at the Faculty of Psychology in Romania"

6th Eastern-European Conference of Mental Health, 3rd International Public Mental Health Conference, In and Out of Your Mind, 2022, 13 - 15 October, Zagreb, Croatia

bottom of page