
Ateliere de dezvoltare socială si emoțională pentru copii
Copilăria este o perioadă crucială pentru formarea abilităților sociale È™i emoÈ›ionale. Într-o lume unde prietenia È™i înÈ›elegerea sunt esenÈ›iale, aceste abilități devin instrumente preÈ›ioase care contribuie È™i la construirea unei baze emoÈ›ionale solide.
Ce presupune?
Atelierele de dezvoltare socială si emoÈ›ională sunt ateliere creative, unde fiecare copil îÈ™i poate explora si dezvolta abilități noi prin prin joc, artă È™i activități captivante. GândiÈ›i-vă la un spaÈ›iu vibrant, plin de culori, unde copiii se pot exprima liber prin exerciÈ›ii creative, unde îÈ™i pot descoperi potenÈ›ialul È™i unde îÈ™i pot îmbunătăți abilitățile sociale si inteligenÈ›a emoÈ›ională.
Aceste sesiuni nu doar că îi ajută să-È™i dezvolte creativitatea si motricitatea fină, dar îi È™i învață cum să comunice eficient È™i să colaboreze cu ceilalÈ›i.
Aici, copiii învață tehnici esenÈ›iale care îi ajută să-È™i gestioneze emoÈ›iile, descoperă puterea colaborării, învățând să împărtășească emoÈ›ii È™i să asculte activ. Prin jocuri de echipă, ei nu doar că se distrează, ci învață È™i cum să rezolve conflictele într-un mod sănătos È™i constructiv.
Vor învăța să îÈ™i dezvolte răbdare È™i să devină mai perseverenÈ›i. În plus, prin activitățile structurate, ei pot reduce impulsivitatea È™i agresivitatea.
Aceste ateliere nu doar că le îmbunătățesc abilitățile sociale, dar le oferă È™i încrederea necesară pentru a naviga cu succes prin viață.
Activitatile in cadrul atelierelor sunt structurate in functie de stadiul de dezvoltare al copilului, astfel, atelierele sunt impartite in doua grupuri de varsta:
​
-
Grupa 1: copii între 4 È™i 6 ani
-
Grupa II: copii între 7 È™i 10 ani
​
Grupurile noi se vor forma începând cu:
-
8 Octombrie 2024, ora 18:00 pentru grupa I
-
10 Octombrie 2024, ora 18:00 pentru grupa II
​
Durata unui atelier: 1.5 h
​
Costul unui atelier: 150 lei / copil (100 lei / fratele sau sora acestuia)
20% REDUCERE la Pachetul de 10 ateliere: 1200 lei / copil
​
Inscrieri: 0743682072
​
Locuri limitate!
Care sunt obiectivele atelierelor?
1. Dezvoltarea abilităților de socializare
​
-
InteracÈ›iuni pozitive: Învățarea unor noi modalități mai adecvate de a iniÈ›ia È™i menÈ›ine interacÈ›iuni cu ceilalÈ›i copii, dezvoltând abilități de ascultare, cooperare sau împărÈ›irea jucăriilor.
-
Rezolvarea conflictelor: Exersarea abilităților de a rezolva conflictele prin cuvinte È™i de a negocia în situaÈ›ii de dezacord, evitând comportamentele agresive sau retragerea.
2. Dezvoltarea abilităților de cooperare și parteneriat
​
-
Jocuri de cooperare structurate: Participarea la activități de grup care implică colaborare (de exemplu, construcÈ›ii comune, jocuri de echilibru sau de manipulare a obiectelor). Aceste jocuri încurajează interacÈ›iunile sociale È™i îmbunătățesc comunicarea fără a pune presiune pe copiii care au un nivel mai ridicat de anxietate socială.
-
Proiecte comune: Activități precum realizarea unei picturi de grup care sa îi înveÈ›e pe copii să colaboreze, să împărtășească resurse È™i să comunice eficient.
-
Roluri rotative în sarcinile de grup: În timpul acestor jocuri, rolurile vor fi schimbate în mod regulat, astfel încât fiecare copil să poată experimenta diverse moduri de interacÈ›iune È™i să dezvolte flexibilitate socială.
-
Schimbul de idei: Stimularea abilităților de a împărtăși idei È™i de a contribui la un proiect comun, îmbunătățind abilitățile de comunicare È™i toleranÈ›a față de perspectivele celorlalÈ›i.
-
Simularea situaÈ›iilor sociale: Folosirea jocului de rol (de exemplu, mersul la magazin sau la locul de joacă) pentru a ajuta copiii să iniÈ›ieze conversaÈ›ii È™i interacÈ›iuni, dezvoltând astfel încrederea în sine în context social.
3. Dezvoltarea responsabilității sociale
​
-
Învățarea regulilor sociale: Promovarea conÈ™tientizării normelor È™i regulilor sociale, precum respectarea spaÈ›iului personal al celorlalÈ›i, aÈ™teptarea rândului sau respectarea instrucÈ›iunilor în timpul activităților de grup.
-
Ajutorul reciproc: Învățarea importanÈ›ei ajutorului reciproc în grup È™i a rolului fiecăruia în crearea unui mediu armonios, promovând colaborarea È™i grija față de ceilalÈ›i.
4. Învățarea È™i respectarea limitelor
​
-
ÎnÈ›elegerea limitelor: Învățarea importanÈ›ei respectării limitelor personale È™i ale celorlalÈ›i, atât fizice, cât È™i emoÈ›ionale, pentru a cultiva relaÈ›ii sănătoase.
-
Fixarea propriilor limite: Ajutarea copiilor să îÈ™i stabilească È™i să comunice propriile limite, contribuind la o mai bună conÈ™tientizare È™i autoreglare în relaÈ›iile cu ceilalÈ›i.
5. Construirea încrederii în sine în situaÈ›ii sociale
​
-
Întărirea abilităților sociale prin feedback pozitiv: Învățarea È™i întărirea comportamentelor sociale adecvate prin feedback pozitiv imediat. De exemplu, copiii vor fi recompensaÈ›i È™i lăudaÈ›i pentru orice mic progres în interacÈ›iunile cu ceilalÈ›i (cum ar fi iniÈ›ierea unui salut sau participarea la o activitate de grup).
-
Îmbunătățirea imaginii de sine: Ajutarea copiilor să dezvolte o imagine de sine pozitivă prin evidenÈ›ierea calităților È™i reuÈ™itelor lor în cadrul activităților sociale.
6. Dezvoltarea răbdării și a capacității de a aștepta
​
-
Tolerarea amânării recompenselor: Exersarea capacității de a amâna recompensele imediate, care este un aspect important al dezvoltării autocontrolului.
-
Răbdarea în activitățile comune: Învățarea aÈ™teptarii rândul în jocuri de echipă, ceea ce contribuie la construirea toleranÈ›ei È™i a interacÈ›iunilor sociale adecvate.
7. Îmbunătățirea toleranÈ›ei la frustrare È™i a gestionării furiei
​
-
ToleranÈ›a la frustrare: Copiii vor învaÈ›a să facă față situaÈ›iilor în care nu obÈ›in imediat ceea ce îÈ™i doresc, exersând răbdarea È™i gestionarea calmă a dezamăgirilor prin activități manuale structurate
-
Activități de creație pas cu pas: Exersarea răbdării și a capacității de a urma instrucțiuni prin activități de construire sau de realizare a unor proiecte simple (de exemplu, puzzle-uri, construirea unor structuri cu blocuri sau activități de bricolaj). Aceste activități permit copiilor să-și gestioneze frustrarea și să-și dezvolte perseverența.
-
ÎmpărÈ›irea sarcinilor în paÈ™i mai mici: Pentru a preveni frustrarea, sarcinile mai complexe sunt divizate în paÈ™i mai simpli È™i accesibili, oferindu-le copiilor sentimentul de succes È™i împlinire pe măsură ce finalizează fiecare etapă.
-
Adaptarea la provocări prin soluÈ›ii creative: Prin activități creative, copiii vor învaÈ›a să gestioneze frustrarea prin găsirea de soluÈ›ii alternative, ceea ce îi ajută să abordeze cu mai multă încredere provocările sociale.
-
Identificarea È™i exprimarea furiei: Copiii vor invata să identifice semnele furiei în corp È™i să o exprime verbal în loc să manifeste accese de furie sau agresivitate. Activitățile de desen sau jocurile de rol pot ajuta la canalizarea emoÈ›iilor intense.
8. Învățarea auto-controlului prin activități de coordonare motorie
​
-
Activități de coordonare motorie grosieră: Jocurile care implică miÈ™cări fizice (cum ar fi alergatul, săritul sau jocuri de aruncat È™i prins) sunt folosite pentru a ajuta copiii să-È™i controleze să-È™i canalizeze energia în mod constructiv.
-
Concentrarea pe sarcini motorii fine: Activități care implică coordonarea motorie fină, cum ar fi înÈ™irarea mărgelelor sau desenul detaliat, ajută la îmbunătățirea atenÈ›iei È™i a capacității de concentrare, reducând impulsivitatea È™i comportamentele inadecvate.
9. Îmbunătățirea inteligenÈ›ei emoÈ›ionale
​
-
Activități de recunoaÈ™tere a emoÈ›iilor: Copiii vor învăța să recunoască emoÈ›iile altora prin jocuri de rol È™i activități de grup care promovează empatia. Acest lucru îi ajută să dezvolte abilități de relaÈ›ionare È™i să înÈ›eleagă mai bine cum se simt ceilalÈ›i, îmbunătățind interacÈ›iunile sociale.
-
Empatia: Copiii vor fi încurajaÈ›i să înÈ›eleagă È™i să recunoască emoÈ›iile altora È™i să dezvolte empatia prin joc È™i discuÈ›ii.
10. Dezvoltarea imaginii de sine și a identității personale
​
-
Stabilirea unei identități de sine: Copiii vor fi susÈ›inuÈ›i sa îÈ™i definească rolul în raport cu ceilalÈ›i, dezvoltând astfel un sentiment de sine mai stabil È™i coerent.
-
Învățarea prin provocări structurate: Copiii vor fi încurajaÈ›i să rezolve sarcini provocatoare (cum ar fi construcÈ›ii sau jocuri care necesită planificare) într-un mod care să îi facă să se simtă capabili È™i independenÈ›i. Aceasta le va creÈ™te încrederea în sine È™i in competentele lor.
-
Stabilirea obiectivelor personale: Copiii vor fi încurajaÈ›i să îÈ™i stabilească obiective proprii mici È™i realizabile pentru a-È™i creÈ™te încrederea în abilitățile lor.
-
Evaluarea progresului personal: Copiii vor fi încurajaÈ›i să îÈ™i evalueze singuri progresul în realizarea sarcinilor, dezvoltând abilități de autoreflecÈ›ie È™i învățare din propriile greÈ™eli.
-
RecunoaÈ™terea efortului È™i nu doar a rezultatului: Accentul va fi pus pe efortul depus, indiferent de rezultat, pentru a sprijini dezvoltarea unui sentiment de mândrie È™i de realizare È™i prevenind apariÈ›ia sentimentului de inferioritate.
11. Îmbunătățirea coordonării motorii È™i senzoriale
​
-
Dezvoltarea abilităților motorii fine È™i grosiere: Se vor integra unor activități fizice È™i senzoriale care contribuie la îmbunătățirea coordonării motorii, atât prin jocuri de echilibru, cât È™i prin activități manuale (de exemplu, desen, construirea cu blocuri).
-
ConÈ™tientizarea corporală: Se va exersa conÈ™tientizarea propriului corp È™i a spaÈ›iului în care copilul se află, ceea ce contribuie la reglarea comportamentului în interacÈ›iunile sociale È™i la evitarea comportamentelor impulsive.
12. Dezvoltarea comunicării eficiente
​
-
Comunicare clară: Copiii vor fi încurajaÈ›i sa exploreze alte modalități de a-È™i exprima nevoile, dorinÈ›ele È™i sentimentele într-o manieră clară È™i adecvată, folosind limbajul verbal È™i nonverbal.
-
Ascultare activă: Se va promova abilitatea de a-i asculta activ pe ceilalÈ›i È™i de a răspunde într-un mod adecvat.
-
Îmbogățirea vocabularului emoÈ›ional: Copiii vor fi ajutaÈ›i să-È™i dezvolte un vocabular variat pentru a descrie emoÈ›iile È™i gândurile, ceea ce le îmbunătățeÈ™te abilitățile de comunicare È™i le permite să exprime nevoi È™i sentimente mai clar.
13. Îmbunătățirea abilităților de focalizare È™i atenÈ›ie
​
-
Jocuri care necesită concentrare: Se vor folosi jocurilor de memorie È™i activități care necesită atenÈ›ie prelungită, pentru a-i ajuta pe copii să îÈ™i antreneze capacitatea de a se concentra pe o sarcină până la finalizare. Acest lucru este esenÈ›ial pentru dezvoltarea sentimentului de competență.
-
Stabilirea unor obiective de atenÈ›ie pe termen scurt: Copiii vor fi încurajaÈ›i să îÈ™i stabilească obiective de atenÈ›ie pe termen scurt È™i să reflecte asupra progresului lor, sporindu-le astfel capacitatea de auto-monitorizare È™i concentrare.
14. Îmbunătățirea flexibilității cognitive È™i emoÈ›ionale
​
-
Jocuri de schimbare de perspectivă: Se vor folosi activități care încurajează copiii să privească situaÈ›iile din mai multe unghiuri È™i să găsească soluÈ›ii alternative la probleme, sprijinindu-i să devină mai flexibili în gândire È™i mai puÈ›in rigizi în comportamentele sociale.
-
ExerciÈ›ii de adaptare la schimbare: Copiii vor fi implicaÈ›i în activități care necesită adaptarea la schimbări rapide sau neaÈ™teptate (de exemplu, schimbarea regulilor în mijlocul unui joc) pentru a-i ajuta să îÈ™i îmbunătățească flexibilitatea emoÈ›ională.
15. Îmbunătățirea abilităților de joc
-
Dezvoltarea jocului colaborativ: Copiii vor fi încurajaÈ›i să participe la activități de grup È™i la jocuri de echipă, exersând cooperarea È™i lucrul în echipă.
-
Imaginație și creativitate: Se va stimula jocului imaginativ și a creativității, ceea ce ajută la dezvoltarea expresiei emoționale și a abilităților cognitive.
16. Stimularea curiozității și a explorării
​
-
Învățarea prin explorare: Se va încuraja curiozitatea naturala a copiilor, oferindu-le oportunități de a explora È™i de a descoperi lucruri noi, atât în cadrul grupului, cât È™i prin activități structurate.
-
Problematizarea creativă: Se va promova gândirea critica È™i rezolvarea problemelor prin explorarea diferitelor soluÈ›ii È™i scenarii, folosind jocuri sau activități interactive.
Rezervă un loc
Locuri limitate!
Pentru detalii È™i înscrieri sună la nr de telefon 0743 682 072.
